Skocz do zawartości

Jakie zyski i regularność wymagana do zakończenia pracy na etacie?


emenems
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam piszę ten temat drugi raz ponieważ za pierwszym razem nie byłem zarejestrowany i jakimś cudem temat po rejestracji zaginął (nie rozumiem, ale mniejsza z tym). Zajmuję się rynkiem hobbystycznie od początku 2021 roku więc śmiało można powiedzieć że jestem początkującym, ciągle się uczę i analizuje swoje błędy i pozycje z przeszłości. Prawie od samego początku idzie mi nieźle, zacząłem zarabiać więcej na rynku niż na etacie (i nie jest to najniższa krajowa) i już od tamtej pory myślałem o tym kiedy jest odpowiedni moment na przejście na pełen etat inwestowania. Chciałbym z tym pytaniem zwrócić się do Was bardziej doświadczonych ode mnie. Kiedy pokazuję wyniki kolegom z pracy dziwią się co ja jeszcze robię na etacie, ale ja sam jakoś nie wiem kiedy nadejdzie ten odpowiedni moment na przejście, daję radę trade'ować i łączyć to z pracą, ale kiedy po pracy patrzę na wykres widzę ile okazji mnie omija na rynku przez to że pracuję właśnie i to trochę psuje humor. Co wy sądzicie na ten temat i kiedy zdecydowaliście się przejść na 'zawdostwo' jaki to był próg czasowy/profitowy/cokolwiek? Aktualnie moje wyniki prezentują się w następujący sposób:

23k -> 153k (130k zysku) (01.01.21 - 30.12.21)

Od 2021.01.01 przez 12 miesięcy zamknąłem rok na 130k czystego zysku przy wkładzie 23k kapitału początkowego, niestety jak to zwykle bywa na początku w połowie roku spadłem do 15k jednak ciągle się ucząc zdołałem odrobić straty do końca roku i jak już wspomniałem zakończyć go na 130k. Niby fajny wynik ale już w pierwszym roku zacząłem zastanawiać się nad regularnością. Wygrywam często, bardzo często (z tego co czytam i słyszę na yt np), mam 20-30 transakcji pod rząd zyskownych zwykle, a czasami więcej ale w 2021 moją słabością był money management i psychologia na rynku. Pomogły wykłady Rafała Zaorskiego, polecam bardzo.