Skocz do zawartości

Przykład transakcji Forex


forexfan
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich. Jestem początkujący na rynku walutowym i w związku z tym mógłby ktoś przedstawić wyliczenia (np.ile wyniesie 1 pips)na podanym przeze mnie przykładzie co pomogłoby mi w zrozumieniu tego na początek.

Przykład:

Wpłacam minimalny depozyt do brokera powiedzmy bossafx czyli 5000 pln. Dźwignia 1:100, spread eur/usd 1,8 pips, minimalny wolumen 0.1 lota. Kupuję 0.1 lota eur/usd po 1.3839 i zamykam transakcję po 1.3855. Ile wyniesie 0.1 lot, 1 pips. Ile mogę stracić/zyskać na tej transakcji? Ile wyniesie koszt obsługi tej operacji(spread)? Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj,

Najprościej jest skorzystać z kalkulatorów brokera, my takie mamy na swojej stronie:

Dukascopy:

http://forexclub.pl/artykuly/narzedzia/kalkulatory/kalkulatory/

FxPro:

http://forexclub.pl/brokerzy/fxpro/narzedzia-inwestora/

Zdaję sobie jednak sprawę, że nie tylko chcesz poznać te parametry ale także wiedzieć skąd się one biorą ;). A więc po kolei...

Minimalny depozyt jaki wymaga broker zupełnie pomijamy, dla tych wyliczeń nie ma to znaczenia.

EUR/USD - walutą bazową jest euro, kwotowaną USD. Zawierając transakcję na 0.1 lota otwierasz pozycję opiewającą na 10 000 jednostek waluty bazowej, czyli 10 000 EUR.

Z dźwignią 1:100 wymagany będzie od Ciebie kapitał 100 razy mniejszy niż wartość transakcji, czyli 10 000 EUR / 100 = 100 EUR. Tyle właśnie wynosi wymagany depozyt zabezpieczający dla tej transakcji (tzw. Margin).

Analogicznie dla dźwigni 1:200 będzie to depozyt 2 razy mniejszy = 50 EUR. Dla dźwigni 1:500 (taką oferuje FxPro) = 20 EUR. Wielkość dźwigni wpływa tylko i wyłącznie na wielkość wymaganego depozytu zabezpieczającego, innymi słowy daje Ci większe możliwości, a mianowicie otwarcie takiej samej pozycji zamrażając mniej kapitału lub używając tego samego kapitału możesz otwożyć większą pozycję lub ich ilość.