Skocz do zawartości

Koszty długoterminowej inwestycji w CFD


Davero
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć! Na sąsiednim forum już wczoraj zadałem podobne pytanie, ale chyba zbyt rozbudowane więc tym razem w wersji sporo krótszej – mam nadzieję, że to ułatwi sprawę ;).

Jestem kompletnie zielony jeśli chodzi o FOREX (zapoznałem się na ile potrafiłem z podstawowymi pojęciami rynku oraz demówkami kont brokerów) i w tym stanie świadomości  próbuję odpowiedzieć sobie na pytanie o koszty długoterminowej (być może nawet rocznej lub dłuższej) inwestycji w kontrakt EURPLN.

Z działań na demach programów doszedłem do takich wniosków (dla przykładu BUY 10000 EURUSD; okres=365; dane z konta demo XTB):

Koszt spreadu 83 pipsy x 1 PLN = 83PLN

Koszt swapu dzienny = 3,74 PLN x 365 = 1365

Koszt roczny = 1448 PLN – zysk z lokaty bankowej z kapitału niewykorzystanego do "zamrożenia" na margin i jego ew. uzupełnienie w razie wahnięcia w dół tj. 83 PLN = 1365 PLN

Gdyby inwestycja miała trwać dłużej niż rok, to trzeba by doliczyć kolejny koszt spreadu otwarcia kolejnej pozycji, bo po roku broker zamknie mi pozycję dotychczasową.

PYTANIA:

  1.            Czy może pomijam coś, co byłoby istotne dla określenia ww. poziomu kosztów?
  2.            Czy istnieją, jakieś inne instrumenty finansowe, które mogą mieć podobną funkcję, jak inwestycja w fizyczną walutę, kontrakt CFD (założenie = PLN istotnie straci na wartości w ciągu roku w relacji do walut głównych EUR, USD, CHF).
  3.            Który z brokerów/kont oferuje typowo (pewnie jest to zmienne w czasie, ale może znacie jakąś "typowość" na rynku) najniższe koszty swap dla CFD walut egzotycznych jak np. EURPLN?

Z góry pięknie dziękuję za informację i rady :)

 

 

Edytowane przez Davero
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach