Skocz do zawartości

Domy maklerskie vs brokerzy


hubert01
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam jestem początkującym "inwestorem" i mam takie pytanie czym dokładnie różnią się domy maklerskie typu Biuro Maklerskie Deutsche Banku a brokerzy typu https://www.hotforex.com bo tu i tam można handlować akcjami i innymi aktywami, ale nie wiem dokładnie na czym ta różnica polega.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj,

 

Głównie chodzi o regulacje. W Polsce np. każd broker musi być domem maklerskim, a np. w Szwajcarii każdy broker musi być bankiem (posiadać licencję bankową).

 

Hot Forex nie jest typowym domem maklerskim, ponieważ nie oferuje handlu na rynku regulowanym, czyli akcje, które są tam dostępne to CFD, a więc instrumenty pochodne akcji.

 

Dlatego też zapewne działa na trochę innej zasadzie i w związku bardziej odpowiadać tu będzie nazwa 'broker' ;).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Handel na rynku akcji (rynek regulowany) mogą zaoferować Ci tylko typowe domy maklerskie, które jednocześnie mogą być tez brokerami Forex.

 

W Polsce jest sporo takich firm. Jednak ze względów regulacyjnych tak czy inaczej będzie musiało to być rozbite na dwa rachunki. Na jednym akcje (nie CFD), a na drugim Forex, CFD i instrumenty pochodne z rynku nieregulowanego.

 

Czyli jak np. chcesz grać na akcjach i na FX to otwierasz konto np. w mForex i mDom Maklerski (to jedna firma ale mają dedykowane różne nazwy marek dla różnych rynków).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...
  • 5 lat później...
15 minut temu, Rafal Andrzej Marcisz napisał(a):

Witam wszystkich .mam pytanie .gram u brokera ic markets global i na platformie mt4.i oto pytanie gdzie mogę znaleść  akcje  telecom Italia.szukam ale nie widzę .czu jest możliwość wgrania czy to broker decyduje ?

Cześć,