Skocz do zawartości

Inwestowanie na rynkach amerykańskich


fantom
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Jestem początkujący, chciałbym się zapytać jakie są możliwości kupna akcji spółek z NYSE tudzież tych notowanych na NASDAQ, chodzi mi głównie jak gdzie i na jakich zasadach można otworzyć rachunek maklerski.

Wiem że moge w moim domu maklerskim ( polskim ) rozszerzyć sobie oferte o rynki zagraniczne ale opłaty i progi wejscia czasem są strasznie wysokie wiec nie oto mi tutaj chodzi.

Bardzie o normalny rachunek tudzież platforma do trejdingu? Nie wiem zabardzo jak to określić ponieważ mało się orętuje w tej tematyce jeszcze. Aczkolwiek cel jest taki żeby móc sfobodnie handlować np akcjami różnych spółek z nyse, nasdaq itp tudzież ETFami na spółki i indexy. Odrazu zaznaczam że coś takiego jak CFD nie interesuje mnie, chodzi o to co mam w polsce( zwykle rachunek inwestycyjny ) tylko na rynek amerykański.

Bede wdzięczny za wszelkie informacje , how to, koszty, przyklady itd. Pozdrawiami z góry dziękuję za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj,

W każdym polskim domu maklerskim będziesz miał opłaty podobnie wysokie. Wiąże się to z tym, że polski DM musi zapłacić za dostęp do tego rynku i notowań tamtejszej giełdzie. Skoro nie interesują Cię CFD i opłaty związane z normalnymi akcjami oferowanymi przez polskie instytucje są za wysokie to są dwa wyjścia:

1) spróbować założyć konto w amerykańskim domu maklerskim. Spróbować ponieważ niekoniecznie może się to udać (dla nich polski klient nie jest zbyt interesujący ;) ). Niestety nie polecę Ci żadnego konkretnego, bo nigdy mi to nie było potrzebne.

2) bodajże Saxo Bank na swojej platformie oferuje akcje (są zwykłe akcje, jak i CFD) m.in. z rynku amerykańskiego i z tego co pamiętam opłaty są trochę niższe niż w przypadku polskich DM.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji