Skocz do zawartości

Korelacja głównych par na FX


dobart
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Jeśli zakładam np. że max. strata na transakcji bedzie wynosić 2% kapitału. Gram tylko na głównych parach, otwieram pozycje na EURUSD i na np. AUDUSD i zle „przewidze” ruch EURUSD (więc też i AUDUSD) i zamkną mi się SL, więc tak naprawde strace 4% kapitału. Skoro wszystkie główne pary walutowe są silnie skorelowane z EURUSD to jak tu zdywersyfikować gre? Wchodzic tylko na jedna główną parę i jak mi się nie uda przewidzieć ruchu to trace to założone 2%? Czy nie wiem? Jakie są techniki gry na głównych parach? Dodam, że chodzi mi o gre na TF H4 – wybaczcie w walutach jestem początkujący

może jakąś książkę/artykuł na ten temat znacie? Nie wiem grac tylko na EURUSD, USDCHF, GBPUSD i wchodzic tylko na jedna pare i jak mi sie nie uda to trace ta założone 2% czy iles tam? Bo jesli otworze pozycje i na EURUSD i na USDCHF i jesli zle "przewidze" to zamkna mi sie stopy na dwoch parach czyli 2 x 2%= 4% kapitału.

Wszystkie główne pary są silnie skorelowane więc jeśli zmieni się sytuacja na EURUSD to zmieni sie rowniez na innych parach. I mam mały problem z tym jak grac skoro jest taka silna korelacja.

Jakieś porady, techniki innych graczy? Może mi sie rozjasni :)

Dzięki z góry,

A.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzisz, od razu lepiej się czyta i łatwiej odpowiedzieć, a temat tak łatwo nie zginie jak na shoutboxie :).

Po czym wnioskujesz silną korelację z EUR/USD? I jaka to jest silna korelacja?

Stosunki korelacyjne mają to do siebie, że są zmienne. Korelacja może być ujemna lub dodatnia jednak im bliżej [1] tym silniejsza. Tu masz wskaźnik, którym możesz ją sobie pomierzyć:

http://forexclub.pl/download/7/