Rekomendowane odpowiedzi

Ostatnio spotkałem się kilka razy z pytaniem: "czy można mieć dwa konta u jednego brokera?". Zatem już publicznie i szerzej postaram się wyczerpująco odpowiedzieć.

TAK :)

Ale do rzeczy.

Sub-konta realne

90% brokerów nie robi problemu z posiadaniem więcej niż jednego rachunku rzeczywistego - o dziwo, większe problemy bywają z demem :) Posiadanie tzw. sub-konta, czyli konta dodatkowego w stosunku do głównego (zazwyczaj jest nim to otwarte jako pierwsze) to powszechna sprawa. Najczęściej traderzy otwierają kolejne rachunki, aby móc handlować z użyciem różnych walut - np. wpłacić depozyt w PLN, EUR czy USD bez dodatkowego przewalutowania. Innym powodem jest np. chęć dywersyfikacji strategii z rozdzieleniem na osobne konta, tak aby wykorzystywany depozyt przy danym tradingu na siebie nie "nachodził". Czyli na koncie 1 gramy np. ręczny scalping, a na koncie 2 mamy zapuszczone EA do handlu na danych.

Zdarza się, że brokerzy pozwalają na otwarcie dodatkowego konta tylko w innej walucie niż poprzednie. Czyli możemy mieć po jednym koncie w PLN, EUR, USD, GBP... Ale nie możemy mieć dwóch w PLN. Czasem brokerzy na to pozwalają ale np. proszą o podanie stosownego powodu (jak np. rozdzielenie strategii). Oczywiście, dzieje się tak przy założeniu, że chcemy handlować cały czas na tej samej platformie. Gdy chcemy mieć dostęp do np. MT4 i MT5 to powód wydaje się logiczny.

Konta przypisane do różnych platform zazwyczaj są przypisane do osobnych serwerów i rzadko kiedy możemy logować się jednymi danymi do kilku aplikacji (ale i tu bywają wyjątki :) ). 

Konta demo

W przypadku kont demo bywa różnie - zależy to od polityki brokera. Jeden ma konta demo kolokwialnie mówiąc "gdzieś" i wtedy możemy otwierać jeden rachunek na minutę bez najmniejszych problemów. Ale drugi broker może otwierać nam je ręcznie lub pozwalać na jednorazowe wykorzystanie naszych danych do jednego konta demo ważnego np. 2 tygodnie. I dopiero po tym możemy ubiegać się o otwarcie nowego.

Dokumenty

Czy przy otwarciu dodatkowego konta realnego (sub-konta) musimy na nowo przechodzić całą procedurę rejestracyjną wraz wysyłką dokumentów?

NIE. Wystarczy, że nasze wcześniejsze konto jest zatwierdzone. Ale... Bywają wyjątki ;) Jeśli nasze wcześniejsze konto (główne) nie było używane od dłuższego czasu to mogło zostać dezaktywowane. A nawet jeśli nie zostało, ale np. przez te 3-6 miesiące stało bezczynnie, to przy próbie otwarcia sub-konta broker może wymagać od nas dosłania na nowo dokumentu w postaci potwierdzenia adresu zamieszkania (rachunek, wyciąg bankowy etc.) nie starszego niż 3-6 miesiące (tylko w przypadku zagranicznych brokerów). 

Oczywiście, takich danych jak imię, nazwisko, adres etc. nie musimy wprowadzać na nowo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się